Jak odzież firmowa wpływa na wizerunek marki? Case studies wdrożeń w polskich firmach

Zrzut ekranu 2024-08-21 180513

Wizerunek firmy nie opiera się już wyłącznie na logo, materiałach promocyjnych, stronie internetowej i mediach społecznościowych. W tej chwili obserwujemy, że coraz więcej firm zaczyna “wracać do korzeni”, a więc do klasycznego – i bardzo skutecznego!  – brandingu korporacyjnego. Jednym z jego elementów jest odzież firmowa, np. koszule z logo firmy. Sprawdzamy, jak spersonalizowana odzież dla pracowników wpływa na wizerunek firmy, prezentując kilka ciekawych wdrożeń w formule case study! 

Trendy w odzieży firmowej 2025 – jakie fasony i kolory wybierają nowoczesne firmy?

Skuteczność stosowania odzieży firmowej leży w znalezieniu balansu między estetyką a funkcjonalnością. Personalizowana odzież z logo firmy musi być wygodna dla pracowników, odporna na intensywne użytkowanie i jednocześnie spójna z wizją marki. W tym kontekście należy też uwzględnić sezonowość tak, aby zapewnić pracownikom odzież nie tylko reklamującą firmę, lecz również maksymalnie wygodną i atrakcyjną dla nich samych.

Jakie trendy kształtować się będą niebawem? W nadchodzącym sezonie w odniesieniu do  odzieży służbowej dominować będą minimalizm, naturalne tkaniny i precyzyjnie dobrane akcenty kolorystyczne. Firmy coraz rzadziej decydują się na krzykliwe barwy i przesadnie widoczne nadruki – zamiast tego wybierają subtelność i elegancję. Kolory takie jak głęboki granat, stalowa szarość, beż czy klasyczna biel zyskały status „uniwersalnych”, które równie dobrze sprawdzają się w branży biurowej, jak i handlowej czy usługowej.

Nowoczesne koszule firmowe to dziś modele o lekko taliowanym kroju, wykonane z oddychających materiałów o zwiększonej trwałości. Klienci częściej pytają o tkaniny, które dobrze znoszą wielokrotne pranie, nie tracą fasonu i nie wymagają czasochłonnego prasowania. Dodatkowo rośnie popularność personalizacji haftem – który, w przeciwieństwie do nadruków, lepiej komponuje się z elegancką odzieżą i zapewnia długotrwały efekt.

Case study – odzież firmowa dla pracowników biurowych 

Dobrym przykładem wdrożenia może być współpraca z warszawską firmą konsultingową, która przez lata pozostawała ubiór pracowników bez regulacji. Decyzja o zakupie od nas eleganckich koszul firmowych z subtelnym haftem logo, okazała się bardzo intratna. Firma zauważyła bowiem, że:

  • pracownicy lepiej identyfikują się z marką i czują większą przynależność do zespołu,
  • klienci oceniają spotkania jako bardziej profesjonalne, 
  • onboarding nowych pracowników stał się prostszy i szybszy dzięki wprowadzeniu jednolitego standardu odzieży.

Koszule firmowe a dress code – jak pogodzić wygodę, estetykę i wizerunek firmy? 

W wielu organizacjach obowiązuje określony dress code, który ma na celu ujednolicenie wyglądu zespołu oraz wypracowanie profesjonalnego wrażenia u klientów. W tym kontekście warto pamiętać, że profesjonalne koszule firmowe powinny być dostosowane do specyfiki pracy, różnorodności sylwetek, a także realnych warunków codziennego użytkowania. W przypadku pracowników terenowych ważna będzie wytrzymałość i swoboda ruchów, natomiast w biurze – schludność i elegancja.

Case study – odzież z logo firmy dla pracowników terenowych

Jednym z ostatnich wdrożeń, które unaoczniają realne zalety odzieży firmowej, była współpraca z ogólnopolską firmą kurierską. Firma szukała rozwiązania, które poprawi spójność wizerunkową i polepszy odbiór kurierów działających w terenie. Finalnie zdecydowano się na zakup u nas zestawu koszulek polo z haftowanym logo umieszczonym na piersi. Efekty wdrożenia były obejmowały: 

  • klienci końcowi lepiej identyfikowali przedstawicieli firmy, 
  • pracownicy chwalili wygodę nowych koszulek, szczególnie w sezonie letnim,
  • dział HR zauważył większą spójność wizerunkową i wzrost pozytywnych ocen w ankietach satysfakcji klienta.

Jak widać, dobrze zaprojektowana odzież firmowa to dziś coś znacznie więcej niż element stroju roboczego. To spójny, przemyślany komunikat, który mówi: „jesteśmy profesjonalni, dbamy o detale, utożsamiamy się z naszą marką”. Jeśli Twoja firma też chce podążyć tą ścieżką, gorąco zachęcamy do kontaktu z nami!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *